Pomoc
Wizytówki
Aby dodać wizytówkę na platformie Recome należy kliknąć ikonkę „+” w headerze strony, bądź wejść w link: https://recome.pl/ad/create.
Zachęcamy do przeczytania dłuższego wpisu na naszym blogu: https://recome.pl/blog/view/4/jak-dodac-wizytowke.
Gdy jesteśmy zalogowani klikamy w kółko z naszym awatarem. Następnie w menu, które się pojawi wybieramy „Moje wizytówki” (bezpośredni link: https://recome.pl/ad/my-ad). Tam znajduje się lista naszych wizytówek i przy każdej pozycji będzie opcja „edytuj”. Wystarczy ją kliknąć i zostaniemy przeniesieni do edycji wizytówki.
Wystarczy wejść w interesującą nas wizytówkę, a następnie kliknąć „Wyślij wiadomość”. W przypadku gdy korzystamy z laptopa bądź komputera przycisk znajduje się po prawej stronie od grafik, natomiast w urządzeniach mobilnych znajduje się niżej, pod opisem ogłoszenia. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do komunikatora gdzie możemy nawiązać kontakt.
Aby obserwować interesującą nas wizytówkę należy w nie wejść, a następnie kliknąć „Dodaj do ulubionych”. W przypadku gdy korzystamy z laptopa bądź komputera przycisk znajduje się po prawej stronie od grafik, natomiast w urządzeniach mobilnych znajduje się niżej, pod opisem ogłoszenia.
Możemy też dodać do ulubionych/obserwowanych klikając serduszko znajdujące się w prawym górnym rogu zdjęcia (z poziomu listy wizytówek).
Wszystkie dodane wizytówki do ulubionych możemy zobaczyć i przeglądać klikając w serduszko w prawym górnym rogu strony (bezpośredni link: https://recome.pl/favorite/my-favorite).
Należy je wyróżnić. Wyróżnione wizytówki zawsze się wyświetla wyżej niż te niewyróżnione. Wyróżnić możemy wizytówkę zarówno podczas dodawania jak i potem wchodząc w panel edycji wizytówki.
Aby skutecznie wyszukać wizytówkę nas interesującą możemy skorzystać z kategorii, a następnie zawęzić obszar poszukiwań do promienia od wybranej przez nas Miejscowości, np. nie dalej jak 10 km od Warszawy. Należy mieć na uwadze, że wybierając miejscowość bez konkretnej ulicy promień jest obliczany od centralnego punktu miasta. W przypadku stolicy Polski może się okazać że zbyt mały promień nie obejmie całego terenu metropolii.
Tak, jest i zawsze będzie darmowe aczkolwiek ograniczone ilościowo na każdy miesiąc jeśli nie posiadamy konta premium.
Brak lokalizacji może skutkować, że nasze ogłoszenie nie pojawi się po zastosowaniu filtra przez użytkownika. Nie podając lokalizacji ograniczamy sobie dostęp do klientów. Nie dotyczy to usług świadczących zdalnie. Te niezależnie od filtra lokalizacyjnego zawsze klientowi się wyświetlą.
Zwykli użytkownicy mogą dodać 4 zdjęcia do wizytówki. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 10.
Wyróżnienie wizytówki można kupić podczas tworzenia nowego ogłoszenia bądź edytując już wystawione wizytówkę w panelu edycji. Listę „moich wizytówek” oraz odnośniki do edycji dla każdej wizytówki znajdziesz tutaj: https://recome.pl/ad/my-ad.
Zwykli użytkownicy mogą dodać 2 wizytówki miesięcznie. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 9999.
Rekomendacje
Rekomendacje może dodać każda osoba, która ma konto na portalu i wejdzie w aktywne wizytówki.
Wystarczy wejść w „Moje wizytówki” (https://recome.pl/ad/my-ad). Przy każdej pozycji na liście będzie informacja ile rekomendacji otrzymaliśmy. Aby podejrzeć ich treść wystarczy wejść w dane wizytówki.
Po otrzymaniu rekomendacji otrzymasz również powiadomienie, które możesz odczytać w "Moje powiadomienia" (https://recome.pl/notification/my-notification).
W takim wypadku nie musisz nic robić jeśli rekomendacja nie narusza Twoich dóbr osobistych bądź nie wpływa negatywnie na Twoją reputację.
Należy zgłosić to do obsługi platformy poprzez formularz kontaktowy: https://recome.pl/site/contact.
Należy wybrać w formularzu kontaktowym (https://recome.pl/site/contact) temat „System rekomendacji” a następnie w treści opisać problem, uargumentować czemu chcemy zgłosić reklamację oraz umieścić odnośnik do ogłoszenia w którym reklamowana rekomendacja się znajduje, wraz nazwą użytkownika oraz czasem dodania wspomnianej rekomendacji.
Zwykli użytkownicy mogą dodać 2 rekomendacje dziennie. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 9999.
Wyróżnienie wizytówki
Wyróżnienie wizytówki można kupić podczas tworzenia nowej wizytówki, bądź edytując już wystawione wizytówki w panelu edycji. Listę „moje wizytówki” oraz odnośniki do edycji dla każdej wizytówki znajdziesz tutaj: https://recome.pl/ad/my-ad.
Aktualny cennik wygląda następująco:
- pakiet wyróżnienia 7 dni - 24.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 14 dni - 39.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 30 dni - 59.99 zł.
Może on ulegać zmianom.
Aktualne pakiety wyglądają następująco:
- pakiet wyróżnienia 7 dni - 24.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 14 dni - 39.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 30 dni - 59.99 zł.
Może on ulegać zmianom.
Aktualnie oferujemy trzy okresy czasowe: 7 dniowy, 14 dniowy i 30 dniowy.
Twoje ogłoszenie będzie wyświetlane na liście zawsze powyżej ogłoszeń bez wyróżnienia (codzienne podbijanie wizytówki). Często potencjalny klient ma cierpliwość zobaczyć tylko kilka pierwszych wizytówek. Może warto zadbać by jednym z nich było także i Twoje?
Otrzymasz:
- napis wyróżnione;
- inny kolor tła wizytówki;
- wizytówka jest wyżej pozycjonowane.
- codzienne odświeżenie wizytówki.
Zlecenia
Aby dodać zlecenie na platformie Recome należy kliknąć ikonkę „ludziki+” bądź wejść w link: https://recome.pl/job/create.
Zachęcamy do przeczytania dłuższego wpisu na naszym blogu: https://recome.pl/blog/view/6/jak-dodac-zlecenie.
Gdy jesteśmy zalogowani klikamy w kółko z naszym awatarem. Następnie w menu, które się pojawi wybieramy „Moje zlecenia” (bezpośredni link: https://recome.pl/job/my-job). Tam znajduje się lista naszych zleceń i przy każdej pozycji będzie opcja „edytuj”. Wystarczy ją kliknąć i zostaniemy przeniesieni do edycji zlecenia.
Wystarczy wejść w interesujące nas zlecenie, a następnie kliknąć „Wyślij wiadomość”. W przypadku gdy korzystamy z laptopa bądź komputera przycisk znajduje się po prawej stronie od grafik, natomiast w urządzeniach mobilnych znajduje się niżej, pod opisem zlecenia. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do komunikatora gdzie możemy nawiązać kontakt ze zleceniodawcą.
Aby obserwować interesujące nas zlecenie należy w nie wejść, a następnie kliknąć „Dodaj do ulubionych”. W przypadku gdy korzystamy z laptopa bądź komputera przycisk znajduje się po prawej stronie od grafik, natomiast w urządzeniach mobilnych znajduje się niżej, pod opisem zlecenia.
Możemy też dodać do ulubionych/obserwowanych klikając serduszko znajdujące się w prawym górnym rogu zdjęcia (z poziomu listy zleceń).
Wszystkie dodane zlecenia do ulubionych możemy zobaczyć i przeglądać klikając w serduszko w prawym górnym rogu strony (bezpośredni link: https://recome.pl/favorite/my-favorite).
Należy je wyróżnić. Wyróżnione zlecenie zawsze się wyświetla wyżej niż te niewyróżnione. Wyróżnić możemy zlecenie zarówno podczas dodawania jak i potem wchodząc w panel edycji zlecenia.
Aby skutecznie wyszukać zlecenie nas interesujące możemy skorzystać z kategorii, a następnie zawęzić obszar poszukiwań do promienia od wybranej przez nas Miejscowości, np. nie dalej jak 10 km od Warszawy. Należy mieć na uwadze, że wybierając miejscowość bez konkretnej ulicy promień jest obliczany od centralnego punktu miasta. W przypadku stolicy Polski może się okazać że zbyt mały promień nie obejmie całego terenu metropolii.
Tak, jest i zawsze będzie darmowe aczkolwiek ograniczone ilościowo na każdy miesiąc jeśli nie posiadamy konta premium.
Brak lokalizacji może skutkować, że nasze zlecenie nie pojawi się po zastosowaniu filtra przez użytkownika. Nie podając lokalizacji ograniczamy sobie dostęp do najlepszych wykonawców z danej okolicy. Nie dotyczy to zleceń świadczących zdalnie. Te niezależnie od filtra lokalizacyjnego zawsze potencjalnemu wykonawcy się wyświetlą.
Zwykli użytkownicy mogą dodać 4 zdjęcia do zlecenia. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 10.
Wyróżnienie zlecenia można kupić podczas tworzenia nowego zlecenia bądź edytując już wystawione zlecenie w panelu edycji. Listę „moich zleceń” oraz odnośniki do edycji dla każdego zlecenia znajdziesz tutaj: https://recome.pl/job/my-job.
Zwykli użytkownicy mogą dodać 2 zleceń miesięcznie. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 9999.
Tak, jak najbardziej. Wystarczy je usunąć uprzednio kontaktując się ze zwycięską ofertą jeśli została taka wybrana.
Oferty
Ofertę może dodać każda osoba, która ma konto na portalu i wejdzie w aktywne zlecenie.
Wystarczy wejść w „Moje zlecenia” (https://recome.pl/job/my-job). Przy każdej pozycji na liście będzie informacja ile ofert otrzymaliśmy. Aby podejrzeć ich treść wystarczy wejść w dane zlecenie.
Informację o otrzymaniu nowej oferty dostaniesz również w "Powiadomieniach" (https://recome.pl/notification/my-notification).
Zalogowani użytkownicy mogą dodać 3 oferty miesięcznie. Po wykupieniu pakietu Premium zwiększa się ta liczba do 9999.
Nie musisz, jest to nieobligatoryjne. Równie dobrze możesz usunąć zlecenie w każdym momencie. Należy jednak pamiętać, że takimi działaniami można narazić na szwank naszą reputację.
Na grafice tytułowej (poziom listy zleceń/wizytówek) jest mała ikonka pucharu. Liczba która się znajduje obok tej ikonki odzwierciedla ilość rekomendacji danego użytkownika.
Ilośc możesz również sprawdzić wchodząc w szczegóły danej wizytówki.
Wyróżnienie zlecenia
Wyróżnienie zlecenia można kupić podczas tworzenia nowego zlecenia, bądź edytując już wystawione zlecenie w panelu edycji. Listę „moich zleceń” oraz odnośniki do edycji dla każdego zlecenia znajdziesz tutaj: https://recome.pl/job/my-job.
Aktualny cennik wygląda następująco:
- pakiet wyróżnienia 7 dni - 24.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 14 dni - 39.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 30 dni - 59.99 zł.
Może on ulegać zmianom.
Aktualne pakiety wyglądają następująco:
- pakiet wyróżnienia 7 dni - 24.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 14 dni - 39.99 zł;
- pakiet wyróżnienia 30 dni - 59.99 zł.
Może on ulegać zmianom.
Aktualnie oferujemy trzy okresy czasowe: 7 dniowy, 14 dniowy i 30 dniowy.
Twoje zlecenie będzie wyświetlane na liście zawsze powyżej zleceń bez wyróżnienia (codzienne podbijanie zlecenia). Często potencjalny klient ma cierpliwość zobaczyć tylko kilka pierwszych zleceń. Może warto zadbać by jednym z nich było także i Twoje?
Otrzymasz:
- napis wyróżnione;
- inny kolor tła zlecenia;
- zlecenie jest wyżej pozycjonowane.
- codzienne odświeżenie zlecenia.
Konto
Aby zarejestrować konto w platformie należy wypełnić formularz na stronie: https://recome.pl/site/signup bądź użyć swojego konta społecznościowego (Google bądź Facebook).
W celu zweryfikowania adresu e-mail przyjdzie na Twoją skrzynkę pocztową mail z linkiem aktywacyjnym. Należy go kliknąć. Jeśli po upływie 5 minut wiadomość aktywacyjna nie dotarła należy sprawdzić folder SPAM.
Jeżeli nie otrzymałeś wiadomości z linkiem aktywacyjnym, wygeneruj nowy link: https://recome.pl/site/resend-verification-email.
Aby zresetować swoje hasło należy wejść w ten link: https://recome.pl/site/request-password-reset oraz podać swój e-mail. Następnie proszę postępować wedle instrukcji nadesłanych na wcześniej podany adres mailowy.
Możesz tego dokonać z poziomu edycji profilu: https://recome.pl/user/my-profile. Jest to opcja na samym dole strony. Uwaga, po dokonaniu tej akcji Twoje konto zostanie usunięte a wszystkie Twoje ogłoszenia, rekomendacje, zlecenia i oferty zostaną trwale skasowane.
W takim wypadku najpewniej podajesz złe hasło albo zły e-mail. Upewnij się czy nie została popełniona literówka i w razie dalszych problemów spróbuj zresetować hasło: https://recome.pl/site/request-password-reset.
Najwygodniej to zrobisz poprzez formularza kontaktowy: https://recome.pl/site/contact. Pamiętaj, wybierając odpowiedni temat rozmowy dla Twojego problemu przyśpieszasz czas oczekiwania na odpowiedź.
Recome opiera się na systemie rekomendacji prawdziwych użytkowników dlatego dokładamy starań aby jedna osoba posiadała tylko jedno konto. Oczywiście jeśli reprezentujesz organizację bądź podmiot prawny możesz założyć dla nich osobne konto w takiej sytuacji.
Konto premium
Konto premium możesz kupić klikając w link znajdujący się w menu górnym. Bezpośredni link: https://recome.pl/site/buy-premium.
Aktualny cennik wygląda następująco:
- pakiet premium 30 dni - 49.99 zł.
Może on ulegać zmianom.
Aktualnie oferujemy okres 30 dniowy.
Pakiet premium daje następujące korzyści:
- system powiadomień.
- możliwość dodania 9999 wizytówek miesięcznie;
- możliwość dodania 9999 rekomendacji dziennie;
- możliwość dodania 10 zdjęć do każdej wizytówki;
- możliwość dodania 9999 zleceń miesięcznie;
- możliwość dodania 9999 ofert do zleceń dziennie;
- możliwość dodania 10 zdjęć do każdego zlecenia;
- znaczek premium.
Bezpieczeństwo
Nie pobieraj załączników od nieznanych lub nowo poznanych osób.
Nie instaluj zewnętrznego oprogramowania na życzenie drugiej osoby (nawet jeśli przedstawia się jako funkcjonariusz służb porządkowych).
Nie wysyłaj swoich danych wrażliwych, w tym skanów dokumentów.
Nie klikaj w linki sugerujące że nie zapłaciłeś jakiś swoich zobowiązań. Najpierw to zweryfikuj, najlepiej z innego urządzenia.
Po więcej porad zachęcamy do przeczytania naszego wpisu odnośnie bezpieczeństwa na blogu: https://recome.pl/blog/view/9/jak-bezpiecznie-korespondowac-z-tworcami-ogloszen-i-zlecen.
Należy mieć dystans wobec ogłoszeń, które są „zbyt piękne, żeby były prawdziwe”. Uważaj na oferty w których wymagana jest zaliczka bądź płatność z góry, a użytkownicy nie posiadają znacznej ilości autentycznych rekomendacji. Dodatkowo prowadź rozmowy w wewnętrznym systemie wiadomości Recome – tutaj jesteś bezpieczny. Pamiętaj, że linki zewnętrzne mogą prowadzić do stron, które wyłudzają dane do logowania bądź infekują Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem.
Należy być z góry ostrożnym i nie wchodzić w skrócone adresy bez uprzedniego ich sprawdzenia dokąd prowadzą. Jeśli chcesz sprawdzić, czy link jest fałszywy i dokąd prowadzi, skopiuj go → wejdź na stronę CheckShortURL lub GetLinkInfo → wklej link w wybrane miejsce i kliknij przycisk „Expand".
Pamiętaj, oszuści tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi!
Zespół Recome nie kontaktuje się z użytkownikami w sprawie wyjaśnienia płatności bądź uiszczenia dopłaty do usługi. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwość zgłoś je poprzez nasz formularz kontaktowy: https://recome.pl/site/contact wybierając temat „Konto”. Bez uprzedniej odpowiedzi z naszej strony nie podejmuj żadnych akcji.
Wybierając wykonawcę kierujmy się poziomem jego rekomendacji. Nie zawsze najtańsza oferta okazuje się tą najtańsza ze względu na ilość poprawek do realizacji bądź niemożność zarabiania na produkcie wynikające z opóźnień/zaniechań. Zachęcamy do przeczytania wpisu na blogu poruszającego tą tematykę: https://recome.pl/blog/view/8/jak-wybrac-najlepszego-wykonawce.
Jeśli doświadczasz jednej z poniższych sytuacji:
- problem z lokalizacją usługi wywołany przez drugą stronę;
- wywieranie presji czasu („mam dużo chętnych”, „kto pierwszy ten lepszy”);
- nacisk na błyskawiczne wpłaty (np. BLIKiem);
- legitymowanie się przed obcym nieocenzurowanym dokumentem („kto tak robi?”);
- prośby o wpłatę z góry (użytkownik ma słabe zaplecze rekomendacji bądź rekomendacje pojawiły się nagle w ostatnim czasie);
- notoryczne naleganie na kontakt poza system wiadomość Recome;
- szczególne wymagania co do płatności (dziwne tytułu przelewu, nazwa odbiorcy przelewu jest inna niż użytkownika);
należy mieć się na baczności i zachowac zwiększoną ostrożność. W razie wątpliwości należy bez wahania skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy: https://recome.pl/site/contact i do czasu uzyskania odpowiedzi nie podejmować żadnych akcji.
Najczęstsze tematy wiadomości, które mają na celu przeniesienie konwersacji poza system Recome a następnie wyłudzenie pieniędzy/danych wrażliwych/dostępów:
- zaginione zwierzę bądź zgubiony przedmiot;
- prośba o wypełnienie dokumentów (jakichkolwiek loteryjnych, odbioru nagrody czy nawet rekrutacyjnych);
- nietypowe prośby jak np. podać jakiś kod aby druga osoba mogła odblokować swój telefon w celu nawiązania kontaktu;
- linki do pobrania dokumentów.
Zachowajmy szczególną ostrożność w takich przypadkach.
Coraz częściej oszuści domagają się płatności BLIKi-em, co zapewnia im większą anonimowość, ponieważ nie muszą podawać numeru rachunku bankowego do przelewu. W tym przypadku oszuści proszą o 6-cyfrowy kod, dzięki któremu będą mogli wypłacić pieniądze z bankomatu od razu po otrzymaniu kodu od Ciebie (często stoją w pobliżu bankomatu oczekując na reakcję lub mają inną osobę od tej czynności).
Zalecamy aby - jeśli to możliwe – dokonywać opłaty za usługi bądź towary tradycyjnym przelewem gdy dopiero zaczynasz współpracę z nową osobą.
Najlepszym sposobem jest kontakt z nami poprzez formularz na stronie: https://recome.pl/site/contact. Należy wybrać najbardziej odpowiadający temat oraz jak najbardziej szczegółowo opisać sytuację wraz z odnośnikiem (linkiem) do strony gdzie problem wynikł.
Najlepszym sposobem jest kontakt z nami poprzez formularz na stronie: https://recome.pl/site/contact. Należy wybrać najbardziej odpowiadający temat oraz jak najbardziej szczegółowo opisać sytuację wraz z odnośnikiem (linkiem) do strony gdzie problem wynikł.
Najlepszym sposobem jest kontakt z nami poprzez formularz na stronie: https://recome.pl/site/contact. Należy wybrać najbardziej odpowiadający temat oraz jak najbardziej szczegółowo opisać sytuację wraz z odnośnikiem (linkiem) do strony gdzie problem wynikł.
Najlepszym sposobem jest kontakt z nami poprzez formularz na stronie: https://recome.pl/site/contact. Należy wybrać najbardziej odpowiadający temat oraz jak najbardziej szczegółowo opisać sytuację wraz z odnośnikiem (linkiem) do strony gdzie problem wynikł.
Dane naszych Użytkowników są dla Nas bardzo ważne i dokładamy wszelkich starań by były bezpieczne. Więcej można przeczytać w naszej polityce prywatności: https://recome.pl/page/view/1/polityka-prywatnosci.
Płatności w systemie Recome obsługuje bramka PayNow. Z tego powodu nie należy mieć żadnych obaw co do bezpieczeństwa płatności za Nasze usługi bo jest ono gwarantowane przez mBank – właściciela PayNow.